کد مطلب:5460 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:126

دشمنی تاریخ نویسان در حق علی
حال كه سخن از دشمنی آشكار خویشاوندان حضرت رسول شد، بیان این نكته بی تناسب نیست.

هرچند در آن مجلس مهمانی - كه شرح آن ذكر گردید - حضرت رسول صلی الله علیه وآله فرمود: إِنَّ هذا أَخی وَ وَصِیّی وَ خلیفَتی عَلَیْكُمْ فَاسْمَعُوا لَهُ وَ أطیعُوهُ؛ مردم! این جوان برادر و وصی و جانشین من میان شماست، به سخنان او گوش دهید و از او پیروی نمایید.

اما با كمال تأسف، تاریخ نویسانی [1] كه حریّت و آزادگی خویش را از كف داده و نیز از شهامت و شجاعت چیزی جز واژه های توخالی درك نكرده اند، در كتاب های خویش، كلمه «وَصِیّی وَ خلیفَتی» را حذف كرده و به جای آن به كلمه «كذا و كذا» اكتفا نمودند.

عجب است كه این كار، جز خیانت و غرض ورزی چیز دیگری نیست، تا آن جا كه جمله ای را كه خود پیامبر بعد از سكوت سران قریش، درباره حضرت علی علیه السلام فرمود كه «إِنَّ هذا أَخی وَ وَصِیّی وَ خلیفَتی» را نیز تحریف كرده اند.

و این انكار در حالی است كه حتّی پیران قوم، در پذیرفتن دعوت پیامبر تردید داشتند، اما حضرت علی علیه السلام كه از نظر سن، كوچك ترین فرد حاضر در مجلس بود، از مدت ها پیش، دل خویش را آماده پذیرفتن این حقایق كرده بود. مع الاسف، تحریف و وارونه نشان دادن حقایق و سرپوش گذاردن بر واقعیّات، مصداق روشن خیانت است و در طول تاریخ، گروهی از نویسندگان متعصّب به این جنایت دست زدند، كه در جای خود به تفصیل ذكر خواهیم نمود.

8: «وَ قَطَعَ فِی إِحْیَاءِ دِینِكَ رَحِمَهُ»

ءو در راه احیای دینت، از خویشانش دوری گزید (از ارحام خویش برید و چشم پوشید تا دین تو كه بر هر چیزی مقدّم است برپا و زنده بماند.)


[1] هم چون محمّد بن جرير طبري، متوفي 310 و ابن كثير شامي، متوفي 732 كه از جمله آنانند.